پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
ارسال فایل بلافاصله پس از خرید

✔️ از آنجا که برخی از پژوهشگران در صدد نفی انتساب یکی از این دو زیارتگاه به حضرت زینب سلام الله علیها و اثبات زیارتگاه دیگر برآمده‌اند، تحقیق آقای محمد حسنین سابقی به زبان عربی، که نخستین بار به عنوان مرقد العقیله زینب در سال 1399 هجری قمری منتشر شده است، گسترده‌ترین پژوهش در این زمینه به شمار می‌آید.
مؤلف این کتاب با دقت و تحقیق بسیار، یافته‌های مهمی را درباره مدفن حضرت زینب علیها السلام ارائه کرده است که با توجه به اهمیت و ارزش پژوهشی این اثر، گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت، ترجمه فارسی آن را به قلم حسین طه نیا در قالب کتاب حاضر تدوین و به پژوهشگران ارائه کرده است.

نویسنده این اثر گرانبها در مقدمه آن آورده است:
از چند سال پیش که مدتش کمتر از پنج سال نیست، اندیشه تحقیق درباره مزار عقیله خاندان وحی و نبوت و دنباله‌رو پاره تن نبی اعظم صلی الله علیه و آله، فاطمه زهرا سلام الله علیها و تربیت یافته خاندان رسالت و ولایت، زینب کبری علیها السلام، دختر امیرمؤمنان علی بن ابی طالب علیه‌السلام به ذهنم رسید.
هنگامی که در تألیف کتابم درباره زندگینامه آن حضرت به موضوع مزار ایشان رسیدم، خود را در مقابل دامی هولناک از نظریات پراکنده و آرای ضد و نقیض یافتم؛ به گونه‌ای که پژوهشگر به سختی می‌توانست به یک نتیجه‌گیری مثبت، مفید و حاصل از یک بررسی دقیق در این باره برسد. از این مسأله تأسف خوردم که دیدگاه‌های مربوط به مزار آن حضرت بسیار متفاوت و گوناگون است…

ادامه مطلب

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب آرامگاه عقیله‌ بنی هاشم‌ (نسخه کامل)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *