اثر حاضرسعی دارد به بررسی همه جانبه توسعه و مدل های گوناگون آن، ارائه نظریه های مشهور در این خصوص، بیان روش و استرانژی های توسعه، معرفی راهکارهایی موثر در باب ادامه ی مسیر توسعه در زمان رکود و…. بپردازد و راهنمای مدیران و ارشدان کارآفرین باشد.
گزیده ای از کتاب:
همانند مدل گرنیر، چرچیل هم پنج مرحله را برای توسعه در نظر می گیرد. در مدل او، تفاوت های جزئی ای در نقاط بحرانی وجود دارد، اما تحولات هر مرحله به صورتی مجزا معرفی می شوند.
ایجاد کردن: در اولین مرحله شرکت برای به دست آوردن مشتری و داشتن جلسه های معرفی می جنگد. شرکت ها نمی توانند در این مرحله بمانند؛ یا به مرحله دوم می روند یا شکست می خورند.
زنده ماندن: در این مرحله شرکت خودش را به بازار نشان داده و توانسته مشتریانی را به دست آورد. اما مساله ی اصلی این است که هنوز نتوانسته هزینه های خود را کاملا پوشش دهد؛ درست مثل طبقه ی متوسط رو به پایین جامعه که هر اتفاق و هر لحظه می تواند آن را به فقر مطلق بکشاند. بسیاری شرکت ها در این طبقه قرار دارند و چرچیل در مقاله اش می گوید:
« شرکت های تولیدی که نمی توانند محصول شان را طبق برنامه ی تعیین شده به فروش برسانند در این طبقه قرار می گیرند.»
Reviews
There are no reviews yet.