پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
ارسال فایل بلافاصله پس از خرید

زن‍دگ‍ی‌ن‍ام‍ه و ب‍ررس‍ی روش‍ه‍ای آم‍وزش‍ی م‍اک‍ارن‍ک‍و

هر کسی که در قلمرو آموزش و پرورش بکار و فعالیت اشتغال داشته باشد مالا” شیفته و مجذوب تجارب آنتون ماکارنکو مربی برجسته اتحاد شوروی و همچنین مهارت خارق العاده ابداعات و روشهای وی در زمینه تعلیم و تربیت خواهد گردید. ماکارنکو تمامی دوران حیات پربارش را وقف آموزش و پرورش نسل جوان‌تر نمود و سیستم خاصی بصورت گروهی برای تربیت اطفال ابداع کرد و هم او خود به تنهایی قادر بود به نحو احسن از این شیوه بهره گیرد.
سرانجام با برخوردی از تجاربی که کسب کرده بود توانست کتابهای ارزنده‌اش: “راهی بسوی زندگی” ، ” زیستن را بیاموزیم” و بالاخره “کتابی برای پدران و مادران” را به رشته تحریر کشد که تالیفات وی در نهایت با اقبال فراوان مردم، در اتحاد شوروی و در خارج از آن مواجه شد و به زبان‌های مختلف نیز ترجمه گردید.
عقاید و افکار شخصیت‌های موجود در تالیفات و نوشته‌های ماکارنکو که از مسائل و معضلات تعلیم و تربیت نشات میگیرند ، یک بار دیگر این نکته را به اثبات می‌رسانند که هنر تدریس تا حد زیادی به شخصیت و منش انسان بستگی پیدا می‌کند و اینکه شخصیت فرد معلم نیز با برخورداری از خاصیت اصلاح‌پذیری، با وظایفی که انجام می‌دهد ، به پیش می‌رود و جلا می‌یابد. به هر تقدیر زندگی ماکارنکو آمیزه‌ای بود از ایثار و کار و تلاش انسانی که هر فکر و احساس وی به آینده مرتبط میشد.

ادامه مطلب

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب انقلاب و تعلیم و تربیت (نسخه کامل)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *