«طرح تکریم ارباب رجوع» به عنوان یکی از برنامه های هفتگانه تحول نظام اداری در کشور مطرح شد. جزئیات این طرح در جلسه مورخ 25/1/ ۱۳۸۲ شورای اداری مورد تصویب قرار گرفت. مصوبه مذکور تحت عنوان طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری، به دستگاه های دولتی ابلاغ شد. اجرای این طرح برای همه ادارات و سازمان ها مفید است، خصوصا سازمان های تولیدی و خدماتی که میزان رضایت مشتری را معیار مهم برای سنجش کیفیت کار خود می دانند و برای رضایت مشتریان هزینه های زیادی می کنند. اگر چه «مشتری» در هر اداره و سازمانی به تناسب خودش تعریف می شود. اما تکنیک های سنجش می تواند برای اکثر ادارات یکسان باشد.
در این کتاب مبانی دینی و علمی طرح تکریم مردم و ارباب رجوع در سه فصل مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل نخست دیدگاه دین اسلام در خصوص رعایت حقوق مردم و ارباب رجوع و ضرورت تکریم آنان مطرح شده و در فصل دوم به مبانی علمی و ملزومات مدیریتی این طرح اشاره شده و به همین منظور ضرورت مدیریت کیفیت و رعایت اصول کیفیت در سازمان ها مورد بحث قرار گرفته و در فصل سوم نیز متن مصوبه هیأت وزیران و مواد قانونی طرح و ابعاد مختلف آن و مراحل اجرای طرح و شاخص های ارزیابی آن مطرح شده و کلیات طرح تکریم مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
Reviews
There are no reviews yet.