غذا بدن عمل روح از قرآن و حدیث
در این کتاب میخوانیم:
حسنات حبط شده از قابلیت توزین میافتند، نه اینکه واقعاً بیوزن گردند.
سیئات با حسنات سنجیده نخواهند شد.
تقسیم موجود به عرض و جوهر از اصل کار درستی نیست.
حبط عمل در اصطلاح قرآن مجید پیوسته ملازم با بقای عمل است.
آدمی در این زندگی تنها از قسمت بسیار کوچک ذات خود اطلاعی دارد و از بخش بسیار بزرگ و مهم ساختمان حقیقت خویشتن ناآگاه است.
اثری از مجرد بودن اعمال، نه در قرآن و نه در حدیث نیست.
انسان با اعمال خود با هم دفن میشوند.
در آخرت سوزنده انسان گناهکار است و سوزاننده هم خود او است.
ایمان هر کسی برمیگردد و خود او میشود.
هر عضوی که بیشتر کار کند و عمل زیادتری انجام دهد، روح آن عضو هم شدیدتر و نیرومندتر میشود.
نه مرگ و نه مرده به معنای متعارفی آن وجود ندارد.
روح از بدن بیرون میآید ولی از آن جدا نمیشود.
کلیه ی ذرات و اجزای بدنهای دنیوی آدمی از آغاز پیدایش او تا به هنگام مرگ در ساختمان آینده وی جمع خواهند بود.
علامه مجلسی فرموده: اخباری وارد شده است که امیر المؤمنین -علیه السلام- کلام الله است.
Reviews
There are no reviews yet.