استانداردهایی برای کتابخانهها در موسسات آموزش عالی ایران و استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزشعالی) سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ این کتاب وضعیت کتابخانهها را بر پایه «استانداردهایی برای کتابخانهها در موسسات آموزشعالی ایران» و «استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزشعالی (ای.سی.آر.ال.)» نشان میدهد. از «استانداردهایی برای کتابخانهها در موسسات آموزشعالی ایران» ۱۵ شاخص درونداد و چهار شاخص برونداد در مقایسه به کار رفتهاند. از «استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزشعالی (ای.سی.آر.ال.)» نیز ۲۱ شاخص برآیند به کار رفتهاند. مقایسه کتابخانهها با استانداردها (سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹) در شاخصهای درونداد (نیروی انسانی سه شاخص، منابع سه شاخص، زیرساخت پنج شاخص، بودجه دو شاخص، و مدیریت دو شاخص)؛ در شاخصهای برونداد (دسترسپذیری یک شاخص و خدمات سه شاخص)؛ و در شاخصهای برآیند (اثربخشی سازمانی سه شاخص، ارزشهای حرفهای، نقش آموزشی، و کشف هر کدام یک شاخص، مجموعه پنج شاخص، فضا دو شاخص، مدیریت/ اداره/ رهبری سه شاخص، کارکنان چهار شاخص، و روابط بیرونی یک شاخص) ۱۰۴ کتابخانه زیرپوشش سامانه آمار کتابخانهها (آک) توصیف میکند.
Reviews
There are no reviews yet.