پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
ارسال فایل بلافاصله پس از خرید

گزیده ای از متن کتاب:
بازارهای هفتگی روستایی در وهله نخست محل داد و ستد فراورده های زارعی و باغی و دامی و صنایع دستی روستایی می باشد و نیز محل مبادله تولیدات روستایی و شهری است. روستاییان از قدیم بسیاری از احتیاجات اولیه خود را از قند و چای گرفته تا سایر محصولات صنعتی شهری در بازارهای هفتگی تامین می کردند. روستاییان اغلب در ماه آخر زمستان، به لحاظ نزدیک شدن فصل بهار و آغاز کار زراعی، سعی می کردند تا همه خرید خود را انجام دهند. با همه این احوال در بازارهای هفتگی روستایی نوعی تقسیم کار پدید آمده است، یا به عبارت دیگر هر بازار روستایی وظیفه خاصی پیدا کرده است. بدین معنی که در هر بازار نوعی کالا به فروش می رسد. ولی پاره ای از بازارها چند جانبه هستند. در بعضی بازارها فراورده های صیفی و در پاره ای دیگر تولیدات صنایع دستی، از ظروف سفالی گرفته تا حصیر، داد و ستد می شود و بازارهایی نیز وجود دارد که در آنها تنها طیور و دام خرید و فروش می شود…

ادامه مطلب

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب پژوهشی در جامعه روستایی ایران (نسخه کامل)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *