دنیای دیجیتال همه ابعاد زندگی جمعی و فردی ما را تغییر داده و مناسبات فردی و اجتماعی و تقریبا همه روابط اجتماعی و شخصی و مناسبات در سرتاسر جهان با ابزارهای ارتباطی نوین دگرگون شده است. یکی از زمینه هایی که خیلی روشن می توان این دگرگونی را در آن دید، حوزه اقتصاد و کسب وکار است. استفاده از اینترنت در کارآفرینی و کسب و کارها تنها به تغییر شیوه و قالب تولید و توزیع کالا و خدمات منحصر نشده است بلکه گاهی ذات و ساختار شیوه تولید را دگرگون کرده است. کتاب فوق قصد دارد از مصرف اشتراکی سخن بگوید و در خصوص سیستم مصرف گرایی توضیح دهد و برای تبیین هر نکته درباره آن به بیان داستانی از یک کسب وکار و موفقیت های کسب شده بپردازد.
گزیده ای از کتاب:
همۀ این وسایل و کالاها که گوشه ای خاک می خورند و مورد استفاده قرار نمی گیرند نوعی اتلاف و هدر دادن است؛ اتلاف زمان، اتلاف پول و گاهی تبدیل کردن این اتلاف به زباله. به همین دلیل است که کلیو همیلتون نویسنده مشاهده کرده است که «تفاوتی بین چیزهایی که ما می خریم و چیزهایی که از آنها استفاده می کنیم وجود دارد » . زباله و ذخیره کردن از نظر شکلی تفاوت دارند، اما هر دو به یک مسئله ختم می شود.
ما در دنیایی زندگی می کنیم که گنجه هایمان، انبارهایمان، گاراژهایمان، قفسه هایمان و زیرزمین هایمان پر است از کوهی از اشیا که به ندرت از آنها استفاده می کنیم که حتی آنها را داریم. اشیایی که ما می خریم به حدی زیاد شده که برای نگهداری آنها ناچاریم انبارهایی را جدا از خانه هایمان اجاره کنیم…
Reviews
There are no reviews yet.