پرداخت امن توسط کارت های عضو شتاب
تضمین کیفیت و پایین ترین قیمت
پشتیبانی 24 ساعته، 7 روز هفته
ارسال فایل بلافاصله پس از خرید

صحيفه امام كه نام كامل آن، «صحيفه امام، مجموعه آثار امام خمينى(ره)» است، مجموعه‌اى است 22 جلدى، مشتمل بر بيانات، پيام‌ها، مصاحبه‌ها، احكام، اجازات شرعى و نامه‌ها. اين مجموعه، كامل‌ترين و جامع‌ترين اثرى است كه در اين موضوع، تدوين و چاپ شده است. این مجموعه، از نخستین نامه موجود امام خمینی که در سال ۱۳۱۲ش نوشته شده، آغاز می‌شود و به آخرین نامه که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۸ش، حدود دو هفته قبل از وفات نوشته‌اند، تمام می‌شود. صحیفه امام را مرکز تنظیم و نشر آثار امام خمینی در سال ۱۳۷۸ش منتشر کرده است. صحیفه به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده و با انتشار صحیفه امام، مجموعه صحیفه نور تجدید چاپ نشد.

رهبر معظم انقلاب در ديباچه كتاب، نگاهى كوتاه به شخصيت و زندگى سراسر بركت امام خمينى(ره) داشته است. در بخشى از آن مى‌خوانيم:
«او دانشمندى پارسا و خردمندى پرهيزگار و حكيمى سياستمدار، و مؤمنى نوانديش و عارفى شجاع و هوشمند و فرمانروايى عادل و مجاهدى فداكار بود».

در مقدمه ناشر، هدف از تدوين اين مجموعه چنين عنوان شده است:
«طبعاً مطالعه آثار شفاهى و مكتوب سياسى و اجتماعى و حتى شخصى و خانوادگى امام خمينى(ره) كه اينك يك‌جا و در مجموعه‌اى به نام «صحيفه امام» ارائه شده‌اند، راهى است براى پى‌بردن به خصوصيات روحى و ابعاد شخصيتى و روش‌ها و منش‌هاى دينى و سياسى و روابط شخصى و اجتماعى رهبر كبير انقلاب اسلامى. هريك از آثار مندرج در «صحيفه امام»، بازگوكننده نكته‌اى است از زواياى پيدا و پنهان روح امام.

برخى از آثار مندرج در «صحيفه امام»، بيانگر آن است كه امام خمينى(ره) را وراى دنياى پرهياهوى مبارزه و سياست و رهبرى، روحى است لطيف و عارفانه، و درعين‌حال مسئوليت‌شناس در قبال وظايف جمعى و روابط انسانى. اين آثار نشان مى‌دهند كه امام تنها در وادى علم و اجتهاد، مبارزه و جهاد و سياست و امامت، اسوه‌اى شايسته براى مقتديان نبود، بلكه روح لطيف و شخصيت منضبط و تكليف‌گرا، وى را وامى‌داشت تا شانه از انجام وظيفه در عرصه‌هاى غيرسياسى خالى نكند. او در آيين همسردارى و محبت و وفاى به همسر، يك زوج نمونه است… نامه‌ها و مكتوبات به‌جاى‌مانده، گوياى رابطه عميق و عاطفى و وفادارانه و سرشار از محبت و احترام متقابل آنان است.

ادامه مطلب

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب صحیفه نور – جلد 20 (نسخه کامل)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *