از مجموعه گزارش های فقر چند بعدی
این کتاب نتیجه پژوهش درباره فقر آموزشی در ایران و علت های ایجاد کننده آن است.پرسش اصلی در این پژوهش این بوده که فقر آموزشی چیست؟ کدام یک از جنبه های خاص استاندارد دسترسی تحصیلی به عنوان یک نقطه مرجع برای اندازه گیری فقر باید در نظر گرفته شود؟ چه عواملی می توانند توضیح دهنده فقر آموزشی باشند؟ بررسی های این پژوهش نشان می دهد هرچند سوادآموزی در ایران روند رو به رشدی داشته است اما همچنان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. براساس یافته های این پژوهش، سطح پایین استانداردهای مدارس، نحوه تدریس معلمان، توجه نکردن به اندازه کافی به آموزش پیش از دبستان و مناسب نبودن محیط خانه برای آموزش کودکان از علت های اصلی سطح پائین کیفیت آموزش در ایران معرفی شده است.
Reviews
There are no reviews yet.